Thursday, January 7, 2016

My Japanese Husband Thinks I'm Crazy - krótka recenzja

Hej, hej znowu dawno mnie nie było. Ale wiecie święta, Sylwester i takie tam.

Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam książkę "My Jaanese Husband Thinks I'm Crazy", której autorką jest Grace Buchele Mineta - amerykanka mieszkająca w Japonii i szczęśliwa mężatka pewnego Japończyka :)
Grace prowadzi również bloga (Texan in Tokyo), wydaje książki, pisze artykuły itp... generalnie jest osobą dość zajętą.

Ale wróćmy do książki. "My Japanese Husband Thinks I'm Crazy" jest jej pierwszą książką, a właściwie zbiorem komiksów, które w przeszłości pojawiły się na jej blogu.


Bardzo lubię sposób rysowania Grace, nie jest profesjonalny i widać, że tworzenie tych krótkich opowiastek sprawia jej ogromną frajdę. 

Sama książka podobała mi się ogromnie, krótkie opowiastki, napisane z humorem świetnie ilustrują życie w Japonii z perspektywy obcokrajowca, który "wszedł" w Japońską rodzinę.

Bardzo mi się również podoba w jaki sposób Grace pisze o swoich teściach - chciałabym, żeby każda synowa/ zięć mogli powiedzieć to samo o swoich teściach :).

Prócz krótkich komiksów, w książce są również opisy (niekomiksowe) jak funkcjonuje japońska rzeczywistość, np. Grace porównuje sposób robienia prania w Japonii i Teksasie :). czy rozprawia się z mitem super drogiej Japonii.

Zapomniałam, iż Grace ma również swoje alter ego - królika Marvina, który dodatkowo ubarwia jej opowiastki :) :)...

Generalnie, książka jest warta przeczytania jako lektura rozrywkowa. Ja pewnie do niej jeszcze w przyszłości wrócę...

Aha, dla zainteresowanych najważniejsza informacja. Książka jest dostępna na Amazonie i tylko w języku angielskim. Ja miałam farta, ponieważ Grace wydawała swoją drugą książkę i "w promocji" udało mi się nabyć dwie za free w wersji na czytnik ebook Kindle. W tej sprawie zainteresowanych proponuję śledzić bloga Grace i jej facebooka.

No comments:

Post a Comment