Monday, May 19, 2014

ACCA

No tak,

jak wspomniałam w poprzednim poście zaczynam szukać pracy. Powód: przeprowadzka do innego miasta.

Co chcę robić? Dalej pracować w księgowości, ew. doradztwie podatkowym.


W związku z powyższym, aby zwiększyć swoje szanse na pracę, wreszcie poważnie zabrałam się za ACCA.




W skrócie ACCA to Association of Chartered Certified Accountants. Członkostwo i zdanie egzaminów jest w zasadzie honorowane w większości krajów UE czy też w wielu krajach na świecie. 
ACCA ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, ale egzaminy można na szczęście zdawać w Polsce. Dodatkowo, wszystkie egzaminy są po angielsku.

Długo się zbierałam do tej zabawy, ale przymus szukania pracy mnie zmotywował aby wreszcie zarejestrować się jako student tej organizacji i zacząć zdawanie egzaminów.

Każdy student dostaje nr. referencyjny..

Pierwszym krokiem do zostania studentem jest rejestracja na stronie ACCA. Potem następuje cały proces uzupełniania danych osobowych :). Po uzupełnieniu danych należy załączyć dokumenty poświadczające ukończenie edukacji oraz inne:
- skan zdjęcia paszportowego;
- skan dowodu osobistego lub paszportu (jeśli brak dowodu);
- skan odpisu aktu małżeństwa jeśli ktoś w międzyczasie zmienił nazwisko z powodu ślubu;
- skan świadectwa dojrzałości wraz z ocenami z matury;
- skan dyplomu ukończenia studiów;
- skan suplementu do dyplomu;
- dodatkowe certyfikaty.

Wszystkie te dokumenty muszą być załączone w języku polskim oraz tłumaczenia przysięgłe na angielski. No chyba, że ktoś kończąc studia pomyślał o odpisach dyplomu czy suplementu w j. angielskim. Ja nie pomyślałam więc musiałam tłumaczyć.

WAŻNE!! wielkość pliku skanowanych dok. nie może być większa niż 2MB a łącznie, jeśli dobrze pamiętam nie może przekroczyć 20MB.

Następnie przy rejestracji wyświetli się podsumowanie i ew. informacja o możliwych zwolnieniach z egzaminów. Póki co mam możliwość zwolnienia z pierwszych czterech egzaminów, od F1 do F4. 

Potem należy wybrać egzamin jaki chce się zdawać następnie. No a na samym końcu płacimy :).

Teraz, jeśli toś tak jak ja nie dał rady załączyć wszystkich wymaganych dokumentów w czasie rejestracji - nie ba problemu można dosłać je mailem z podaniem na każdym dokumencie numeru referencyjnego (nr ref. nadawany jest w czasie rejestracji).

Teraz zostaje czekać ok. 4tyg. aż moja rejestracja przejdzie proces weryfikacji a potem do nauki...


No comments:

Post a Comment